Telefonie VoIP

protocol IP

Din ce in ce mai multe companii încep sa realizeze avantajele protocolului IP in optimizarea sistemelor de telefonie. Utilizând sisteme bazate pe acest protocol, organizaţiile pot implementa o infrastructura comună capabilă sa suporte necesarul traficului de voce si date.

Sistemul de telefonia IP integrează opţiuni avansate de comunicare într-un sistem scalabil și robust. Acesta este capabil sa se conecteze și cu reţeua tradiţionala de telefonie permitand si integrarea liniile telefonice existente.

 

îmbunătăteste productivitatea și calitatea serviciilor  

Functionalitatea de baza a telefonului se pot integra cu diverse aplicaţii. De exemplu la apelare se pot afişa automat datele clientului, îmbunătăţind drastic calitatea serviciilor și optimizând costurile prin reducerea timpul petrecut pe fiecare apel. Sau apelarea se poate face cu un singur click direct din client de email sau browser.

 

preţ mic, opţiuni multe

telefonia IP foloseşte standarde deschise ceea ce permite dezvoltatorilor sa adauge opţiuni noi sau să îmbunătăţească pe cele existente. Majoritatea sistemelor VoIP vin direct cu un set bogat de funcţii, incluzând transferul automat al apelurilor, mesagerie vocală, grupuri de apelare sau raportare detaliată. Compatibil cu conceptul de “Unified communications (UC)” suporta conferinţă audio și video, chat și prezenţă. Aceste opţiuni sunt extrem de costisitoare in sistemele proprietare închise.

 

“hot desking” și operare la distanţă

“Hot desking” sau procesul de a muta cu uşurinţă o locaţiei sau un operator in funcţie de necesităţi a devenit o practica foarte populară. Cu telefonia IP, utilizatorul nu are nimic de făcut decât să îşi conecteze terminalul telefonic la reţeaua de date din locaţie dorită. Utilizatorul poate de oriunde din lume sa se conecteze la reţeaua de telefonie a organizaţiei și poate iniţia apeluri prin infrastructura, tarifele și numerotaţia acesteia.

 

scalabilitate

In cazul sistemelor proprietare, extinderea infrastructurii cu mai multor linii telefonice sau extensii implica adesea achiziţii de module scumpe ca licenţă sau echipament. In unele cazuri este chiar necesar un sistem telefonic complet nou. Dacă extinderea nu este definitivă și se doreşte revenirea la configuraţia iniţială, achiziţiile făcute nu pot fi recuperate. Sistemele IP PBX sunt flexibile in ambele sensuri și nu impun astfel de restricţii.

 

elimină dependența de un singur producător de echipamente

telefonia IP este bazată pe standarde VoIP deschise. Echipamente și aplicaţii compatibile cu aceste standarde, indiferent de producător pot fi amestecate și funcţionarea nu va avea de suferit.

soluţie propusă

FreePBX

Un pachet complet de servicii de comunicare dezvoltat in jurul Asterisk-ului, unul dintre cele mai mature implementari software a centralei de telefonice de birou (PBX). 

freepbx-logoprezentare detaliată