De ce VoIP ?

In putine cuvinte VoIP inseamna  transmiterea vocii prin intermediul  protocolul internet (IP). La prima vedere poate parea doar o incercare de integrare a convorbirilor telefonice in aceasta platforma revolutionara, internetul. Este mai mult decat atat, este o dezvoltare a sistemului de telefonie.

Un pic de istorie

Telefonia ca modalitate de comunicare la distanta intre doua persoane, precum si sistemele de informare in masa radioul, televiziunea au pornit la drum ca tecnologii de transport a informatiei in mod analogic. Asta inseamna ca pentru multi ani dupa aparitia lor s-a pus accent pe dezvoltarea mijloacelor electronice de achizitie, transport si livrare la destinatar a continutului cat mai fidel posibil, fara prelucrari deosebite, in limitele tehnologiilor disponibile.

Problema acestor canale de comunicatie, de-a lungul timpului, a fost numarul lor relativ limitat si neadaptat cerintelor de la un moment dat. In telefonie aceasta inseamna linii insuficiente, in radio si televiziune numar redus de canale.

Cu aparitia calculatoarelor a luat amploare tot mai mare prelucrarea digitala a informatiei; in reprezentarea noastra secvente numerice ale cifrelor 0 si 1 corespunzatoare a doua nivele distincte de tensiune electrica in circuitele electronice, toate informatiile sunt convertite si prelucrate in acest format.

Dupa introducerea calculatoarelor personale si a internetului aceste tehnologii sunt accesibile, in mare parte,  publicului larg. Sectorul informatic , prin acest protocol (IP) a permis deschiderea unui numar nelimitat de de canale de comunicatie, bazandu-se pe retelele existente. Asta inseamna ca pe conexiune internet se pot efectua, in acelasi timp, mult mai multe legaturi si nu numai una singura, ca in cazul liniilor telefonice analogice.

Odata cu cresterea vitezei de lucru, a echipamentelor electronice si a liniilor, internetul a devenit o platforma valida nu numai pentru prezentarea informatiei scrise dar si pentru continuturi audio-vizuale. Nu a facut exceptie telefonia, aparand sisteme bazate pe tehnologii proprietarie, ca Skype, precum si deschise ce permit aplicarea acesteia in aplicatii personalizabile.

Tehnologia este valida intrucat si centralele telefonice mari o folosesc la transmisia datelor intre ele. In Europa, este inca obisnuit ca un nou abonat sa fie conectat la centrala telefonica in modul clasic, cu linie analogica. Se considera, inca, sistem bun in caz de urgente, telefonul clasic neavand nevoie de alimentare separata, ce poate lipsi in timpul unor evenimente deosebite.  In America liniile VoIP sunt disponibile la utilizatorul final.

Cum ne putem servi

Avantajul telefoniei VoIP se traduce prin preturi reduse, mai ales in convorbirile la mare distanta. Un alt mare avantaj este insa organizarea unei adevarate retele de telefonie, in mod privat sau de inteprindere , cu toate facilitatile unei centrale telefonice moderne cu liniile aferente. Avand in vedere ca aceasta se sprijina pe reteaua de calculatoare, este aproape invizibila, nefiind nevoie practic de nici de un echipament suplimentar, precum  in cazul centralelor telefonice clasice. Arhitectura centralei si a terminalelor, telefoanele,  se instaleaza ca soft pe eventuala retea interna existenta .Trebuie asigurata doar interfata catre liniile telefonice, pentru gestionare legaturilor externe. O alta varianta poate fi apelarea la un serviciu extern, utilizand numai conexiunea internet.

Odata instalata centrala VoIP se poate administra prin intermediul retelei, de la oricare calculator, fiind disponibila interfata web, cu utilizator si parola de acces. Printre cele mai importante facilitati ce se pot activa sunt:

  • asociere de numere interne la toate posturile de lucru, putandu-se asigura astfel comunicatia vocala intre acestea
  • gestionarea apelurilor la intrare cu sau fara mesaj de intampinare si predirectionarea acestora
  • transferul apelurilor
  • crearea cozilor de asteptare in lipsa unui intern liber cu eventuala redirectionare spre o mesagerie vocala
  • proiectare unuei complet sistem de mesaje care sa conduca un client spre diversele servicii interne prin sistemul IVR, adica raspuns vocal interactiv, preinregistrand diversele mesaje
  • gestiunea apelurilor externe personalizate pe interne, numere nationale, internationale
  • crearea rubricii de telefoane simplificand apelul doar prin selectarea numele apelatului
  • vizualizarea istoricului apelurilor
  • integrarea cu alte aplicatii de gestionare a clientilor, tip CRM

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *