Detalierea solutiei propuse de telefonie VoIP FreePBX

De ce FreePBX?

FreePBX este un sistem de telefonie de ultimă generație, ce și-a făcut debutul în 2004 și până în prezent a reusit sa depășeasca 1 milion de implementări aflate în producție.

Ca motor are Asterisk, o implementare software a centralei telefonice de birou (PBX) folosind standarde deschise, care are o foarte bună acceptanță din partea publicului și este dezvoltat în mod constant.

Funcții și Opțiuni FreePBX

Pager și Interfon

La apelarea unui grup de telefoane (ex.: departamentul de vânzări) prin intermediul unui număr scurt (ex.: 100) toate terminalele din acest grup răspund și trec automat pe difuzorul extern. Astfel se poate transmite o informaţie rapid unui grup de interlocutori.

 

IVR (Interactive Voice Response / Asistent Vocal Interactiv)

Permite utilizatorilor sa interacţioneze cu sistemul de telefonie prin intermediul tastaturii de la telefon. Astfel cu mesaje intuitive nu se mai consuma timpul prin transfer între diverse destinaţii.

 

Director de contacte

Poate fi creat la nivel de companie sau departament și fi accesat prin intermediul IVR-ului și conţine datele de apelare pentru membrii acestuia.

 

Soft-Phone

Se poate folosi PC, laptop, smartphone sau tabletă pentru a iniţia sau primii apeluri telefonice.

 

Muzică in Aşteptare

Apelantul poate asculta muzica in timp ce aşteaptă preluarea apelului. Se pot alege liste de melodii sau melodii individuale pentru fiecare destinaţie.

Mesagerie vocală

Apelează un număr scurt (ex. *97) sau loghează-te in interfaţa web personală pentru a asculta mesajele vocale primite. De asemenea mesajele vocale primite se pot expedia automat către o adresa de mail.

 

Call Flow Control

cu aceasta funcţie poţi controla cu uşurinţă programul de lucru. Vrei sa deschizi mai devreme? Simplu, apelează un număr scurt (ex. *280) și apelurile încep sa ajungă la tine. Vrei sa pleci mai devreme? La fel de simplu, apelează acelaşi număr scurt și apelurile sunt redirecţionate către un mesaj informativ sau alta destinaţie aleasă.

 

Condiţia de timp

se pot controla apelurile de intrare in funcţie de ora și zi. De exemplu dacă programul  de activitate este de luni până vineri între orele 8 și 16, la primirea unui apel telefonic in afara acestui program, acesta este direcţionat automat către un mesaj informativ cu posibilitatea înregistrării unui mesaj vocal sau redirecţionarea către o alta destinaţie.

 

Caller-ID

numărul de telefon al apelantului este afişat pe terminalul telefonic și poate fi personalizat pentru o identificare facilă.

 

Conferinţa telefonică

se poate apela un grup de conferinţă, pe un număr scurt (ex. 100), unde sa participe la discuţie un număr nelimitat de interlocutori.

Înregistrarea apelurilor

toate apelurile pot fi înregistrate și ascultate prin intermediul interfeţei Web sau pot fi descărcate ulterior in format digital.

 

Grup de apelare

apelând un număr scurt (ex. 100) pot fi sunate mai multe telefoane in aceleaşi timp, primul care răspunde făcând preluarea apelului.

 

Cozi de aşteptare

Versiunea avansată a funcţiei “Grup de apelare”. Extensii individuale se pot conecta sau deconecta dinamic de la coada, astfel încât terminalele telefonice să nu sune atunci când nu au operatori disponibili pentru preluarea apelurilor. Exista posibilitatea direcționării apelului către o extensie liberă, către toate extensiile sau după strategii personalizate. Se poate configura o parola pentru accesul in coada de aşteptare, apelantul poate asculta muzică pe durata aşteptării și poate primii informaţii despre timpul estimativ până la preluare. Dacă apelul nu este preluat într-un timp prestabilit se poate redirecţiona automat  către o alta destinaţie.

 

Sună înapoi

la primirea unui apel, acesta este închis și apelantul este sunat înapoi, automat, făcându-se redirectarea către o destinaţie prestabilită. Este folositor pentru reducere de costuri sau pentru campanii pe site sau publicitare.

 

DISA (Acces Direct de Apelare Internă)

permite apelanţilor externi sa sune in centrală și să primească ton intern de apelare. Apelantul poate apoi sa sune prin numeroatia centralei la fel ca o extensie internă. Se poate configura un PIN de securitate pentru extensia DISA sau se poate permite accesul doar anumitor numere de telefon.

 

Parcare apel

se creaza o destinaţie virtuală unde se transferă temporar apelul pentru ca ulterior sa fie preluat de un operator.  Se poate reda o melodie sau o listă de melodii până  la preluarea apelului plasat in aşteptare.

 

Rapoarte CDR (Raportare Avansată)

toate apelurile efectuate sau primite pot fi vizualizate prin intermediul unei interfeţe Web intuitive. Se poate vedea istoricul complet sau se pot aplica filtre după data, ora, destinaţie, sursă, status și durată.  De asemenea se pot genera grafice și rapoarte in format pdf.

 

Transferul apelului (Direct și Supervizat)

La transferul direct, apelantul este pus in aşteptare până la preluarea de către noul destinatar. Destinatarul original nu discuta cu destinatar tranferului înainte de preluare. La transferul supervizat apelantul este pus in aşteptare in timp ce destinatarul original discuta preluare cu noul destinatar. Dacă transferul este acceptat se face preluarea, in caz contrar se poate reveni la apelant sau se poate caută un alt destinatar.